Ring Johan, VD, på 072-433 38 30

Artillerigatan 53, 114 45 Stockholm

Top

Annonsering

Till skillnad mot sökmotoroptimering tar det inte särskilt lång tid att få resultat med annonsering. För oss är det inte en fråga om det ena eller andra - de passar utmärkt tillsammans.

Potentialen är enorm! Vi hjälper dig att nå rätt målgrupp, jobbar enbart med välskrivna annonser och rapporterar regelbundet.

Mr. SEO - Sökmotormarknadsföring - Annonsering - Google Ads
55000000

Sökningar per dag

på Google.se

2291667

Sökningar per timme

på Google.se

38194

Sökningar per minut

på Google.se

637

Sökningar per sekund

på Google.se

Mr. SEO - Sökmotormarknadsföring - SEM - Google Ads

Sökmotorer

Sökmotorannonsering (SEM) är betalda aktiviteter som syftar till att marknadsföra företaget på sökmotorerna. Man betalar t.ex. per klick eller per tusen visningar.

Google Ads

I Sverige sker de flesta sökningarna på Google. Det innebär att annonsering genom Google Ads når de allra flesta av Sveriges internetanvändare.

Förutom annonsering på sökmotorn så har Google tillgång till ett nätverk om över 2 miljoner webbplatser och appar där man med fördel kan annonsera mot önskade målgrupper. Betalningsmodellerna ser lite olika ut beroende på var man vill synas - men vi hjälper dig rätt.

Bing

Den näst största sökmotorn i Sverige är Microsofts sökmotor Bing. Här når du inte i närheten av så många som på Google, men det kan likväl vara värt att även annonsera här. Det påstås att deras användare är äldre, ha en högre utbildningsnivå samt ha en högre disponibel inkomst än Googles användare. Bing är dessutom billigare.

Beställ här

Remarketing

De flesta har säkert kommit i kontakt med remarketing som konsument vid flera tillfällen. Ett vanligt exempel är när man återkommande möts av reklam för en och samma produkt på flera olika sajter.

Remarketing återknyter till personer som tidigare har interagerat med ens företag och möjliggör för att placera annonser strategiskt framför dessa målgrupper. Detta kan t.ex. användas för att öka medvetenheten för ett varumärke eller att påminna om att genomföra ett köp de aldrig slutförde.

Storskalig räckvidd

Genom Googles nätverk kan du kan nå personer på fler än två miljoner webbplatser och mobilappar.

Riktat budskap

Du kan rikta budskap baserat på hur besökaren tidigare har interagerar på din webbplats och därmed bli superrelevant i din kunddialog.

Långt fram i köpprocessen

Som exempel kan man visa annonser endast för personer som har lagt varor i ens kundvagn, men som aldrig slutförde transaktionen. Dessa personer är antagligen redan nära till köp.

Beställ här

Sociala medier

Att annonsera i sociala medier handlar om att finnas där din målgrupp påträffas. Vi kan hjälpa dig att annonsera på bl.a. Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram och YouTube.

Facebook

Facebook är världens största sociala nätverk med flera miljarder användare.

Twitter

Twitteranvändare anses vara mer mottagliga för intryck än användare på andra sociala medier.

LinkedIn

LinkedIn är utmärkt för B2B-annonsering. Du kan t.ex. nå ut till specifika företag, personer med specifika titlar eller önskade branscher.

Instagram

På Instagram kan du ha fem olika typer av annonser: Foto, video, karusell, bildspel och story.

YouTube

På YouTube når du potentiella kunder när de tittar på eller söker efter videor på YouTube. Du betalar endast för interaktioner.

Beställ här